Baby, it is cold outside !

0 comments

“Friendship is the most underrated relationship in our lives […] It remains the one relation bound by an unspoken agreement of love.” 
Hanya Yanagihara


Hey fam !
J’espère que vous allez bien.
Je suis moins régulière sur le blog, non pas par flemme, mais parce que j’ai beaucoup trop de projets sur le feu dans ma vie perso et j’ai dû gérer ça.
Mais, je fais le comeback là pour 2017, avec ce petit look pour signer la fin de l’hiver et le début du printemps.
J’ai fait ce petit shooting avec ma cousine d’amour, Roxou, juste parce que je voulais trop créer un lookbook un peu féminin avec ce super manteau en (faux) fourrure que j’ai dégoté sur Aliexpress il y a quelques semaines grâce à ma copine Lauriane (@elcybeauty), sur laquelle je l’avais vu et puis méga coup de cœur sur cette veste après : Il me la fallait absolument!
Je suis partie sur le registre femme fatale pour ce lookbook … (je plaisante !) mais disons que j’ai voulu faire un truc qui sortent un peu de ce que je présente traditionnellement sur mon blog et well, show them legs girls !
Et puis en ce moment, je suis complètement à fond sur la tendance de collants résilles. Tendance qui est pas tout à fait nouvelle hein, puisque que je voyais quelques bloggeurs que j’aime beaucoup comme Aude-Julie du blog Basic Is The Mood (je suis amoureuse du style de cette fille, mais vraiment je lui volerais volontiers toutes les pièces de son dressing aha !). 
Mais aujourd'hui, je fais un virage à 180° du style streetwear et je porte les résilles en mode madame pour un look un peu sophistiqué et un brin sexy avec cette petite jupe droite fendue sur le côté, oh la la !
Des poutous. 


Hey boo !
Long time no see. I have been busy with my personal projects that I had to stop blogging for a while? And actually, that’s good news because well, that means I am not too bored right now lol!
Sooo, I shot this look a few weeks ago when I decided to go red and short with my hair. You may not know but I change my hairstyle faster that Lucky Luke would put the trigger. And it is always funny to watch people’s reaction to my new hairstyles.  
Anyway, I shot this during the last days of February, when it was still cold in my hometown, Lyon (now the temperature has gotten warmer). I found this gorgeous faux-fur coat on Ali-Express website, thanks to my good friend Lauriane (@elcybeauty) who got it first and was looking so amazing in it that had to buy it for myself as well haha! I ordered it and the package came pretty fast so I decided to style it for a lookbook!
This coat is perfect for cold days. It is freaking comfortable and the faux-fur material is actually soft. The only BIG problem is the shedding. Like it is incredible how much shedding I got from this coat. But I guess for the price I paid for it, I shouldn’t probably be expecting too much in terms of material quality… It is a shame but I guess that’s life.
My lovely cousin Roxane accepted to be my photograph for the day and we had tons of fun taking those pictures and I even got a guy who came to hit on me during the shooting (his approach was not really convincing, to be honest, but he gave us good laughs with my cousin ^^).
Hope you like it and comment below if you feel like!
Stay inspired.




Details of the look
Faux-fur/Manteau en (fausse) fourrure: AliExpress
Grey midi skirt / Jupe fourreau: Pimkie
Top: Zara
Burgindy Pumps/Escarpins Bordeaux: Zara

You can find me on: 

Post a Comment

EXPRESS YOURSELF, FEEL FREE !

Instagram Feed

© Olivia D. Design by MangoBlogs.